About us

Incorrigible since 1990.

About us

Goodness gracious! How old-fashioned we are! We like forming long-lasting relationships and having personal contact with our customers. And whilst we don’t doubt that machines are wonderful, we also know that they don’t work for everything. For instance, they just don’t have that special feel for language. That’s why only experts have been working on your texts at WIENERS+WIENERS for 25 years.

 

Our Staff


References

One thing that we value more than an impressive list of clients is absolute discretion. We therefore behave like gentlemen – we don’t kiss and tell, so we enjoy the complete confidence of our customers. But we can perhaps reveal this much: amongst our regular, satisfied customers are not only the majority of the leading German marketing agencies, but also countless large corporations from the worlds of industry and economics, as well as over 2,000 small and medium-sized enterprises. Please excuse our bragging.

References

5

The five most common words in the German language are ‘der’, ‘die’, ‘und’, ‘in’ and ‘den’.

155,000,000

There are about 155 million people around the world who speak German.

1200

The Sanskrit language originated in 1200 BC. In Sanskrit, the word ‘war’ means ‘desire for more cows’.

3

The word ‘goddessship’ is the only word in the English language that contains the same letter three times in a row.


Press

February 2016
Poetic life corrections at AdSlam 2016

Ahrensburg, February 2016

Poetic life corrections at AdSlam 2016
<p>WIENERS+WIENERS-AdSlam-Gewinner Tobias Fischer, Foto: Tom Gerdts Photography</p>

WIENERS+WIENERS-AdSlam-Gewinner Tobias Fischer, Foto: Tom Gerdts Photography

Tobias Fischer takes home WIENERS+WIENERS AdSlam trophy

29 February 2016: The annual AdSlam event founded by Texterschmiede Hamburg e. V. took place for the third time last Thursday evening. This poetry slam for copywriters brings together promising young professionals who vie for the audience’s attention with texts they improvise live into the microphone. WIENERS+WIENERS GmbH was again one of three sponsors of the event this year.

Four of the 17 text-savvy talents chose to give poetic renditions on the subject of ‘Corrections. And where in life you would like to apply them’, as briefed by the language services provider from Ahrensburg. Tobias Fischer was most successful in this challenge, winning the WIENERS+WIENERS AdSlam trophy, a gold-coloured megaphone made of brass.

‘Supporting the AdSlam is very important to us,’ explains Tina Berns, head of marketing at WIENERS+WIENERS. ‘The young Texterschmiede copywriters have the gift of using, expanding and reviving language in a fresh way and from entirely new perspectives. Here at WIENERS+WIENERS we admire this talent and help to ensure that the logical rules of language are considered in the process.’

OMR 2016: WIENERS+WIENERS rockt mit

Ahrensburg, February 2016

OMR 2016: WIENERS+WIENERS rockt mit

24. Februar 2016 – Act und Groupie zugleich: Das Online Marketing Rockstars Festival bietet eine perfekte Bühne für Unternehmen aus dem Onlinemarketing-Umfeld, sich einerseits bei Kunden und Geschäftspartnern vorzustellen und andererseits selbst die aktuellen Trends der Branche aufzuspüren.
Auch der Profi für Marketing- und Werbesprache WIENERS+WIENERS freut sich auf regen Informationsaustausch mit den weiteren 120 Ausstellern sowie Onlinemarketing-Machern und -Interessierten.

Dieses Jahr findet das Festival am 25. und 26. Februar in der Messe Hamburg statt. An Stand E4 präsentiert WIENERS+WIENERS seine Dienstleistungen und macht somit seine Kompetenzen »Übersetzen, Adaptieren, Korrigieren« greifbar.
»Insbesondere als branchenübergreifender Dienstleister ist es wichtig, unserer Marke ein Gesicht zu geben. Schon im letzten Jahr konnten wir beobachten, dass das OMR-Festival die geeignete Plattform dafür ist«, sagt Tina Berns, Marketingleiterin von WIENERS+WIENERS.
Die zweitägige Fachmesse ist von der unabhängigen Marketingplattform Online Marketing Rockstars ins Leben gerufen worden und hat sich zu einem Pflichttermin für die Branche etabliert. Insgesamt werden 10.000 Besucher auf dem Festival erwartet.
An Tag 1 laufen parallel zur Expo kostenlose Master Classes. Auf der Rockstars-Konferenz an Tag 2 inspirieren internationale Speaker aus der Onlinemarketing-Szene: Beispielsweise stellen Unternehmensgründer ihre Geschichten und Best Practices vor, Marketingprofessoren berichten aus der gegenwärtigen Forschung und geben einen Ausblick in die Zukunft.
Und wie es sich für Rockstars gehört, darf auf den beiden Aftershow-Partys jeweils nach Ende der Veranstaltungen auch ordentlich gefeiert werden.

Nadja Plaßmann, Deutschlektorin, WIENERS+WIENERS

Awards

2014

CANNES LIONS

Finalist, Kategorie Communications Design: Books, Motiv: Mein größter Fehler

Agentur: GRABARZ zweite Werbeagentur